Sortera på relevans Sorterad på datum
Resultat 1 - 1 av 1
Resultat 1 - 1 av 1
Pentagontopp: Pentagon använde Grok mot Iran
USA:s försvarshögkvarter Pentagon har använt Elon Musks AI-verktyg Grok för att attackera Iran, uppger en högt uppsatt försvarstjänsteman. Pentagon på en bild från tidigare i juni. Foto: Julia Demaree Nikhinson/AP/TT Pentagon på en bild från tidigare ijuni.Sammanhang: ...Foto: Julia Demaree Nikhinson/AP/TT Fortsatt användning av Grok är ”en fråga om yttersta nationell säkerhet”, säger Pentagons chef för digital och artificiell intelligens, Cameron Stanley, i ett skriftligt uttalande som gjorts under ed, rapporterar The Independent. Enligt honom användes Grok för att angripa ”2 000 olika mål inom 96 timmar”. ...
Omnämnda platser: Iran. Omnämnda personer: Demaree Nikhinson, Cameron Stanley, Elon Musks.
svd.se - https://www.svd.se/a...k-mot-iran - Datum: 2026-06-22 09:15. - Utan betalvägg »