Sortera på relevans Sorterad på datum
Resultat 1 - 1 av 1
Resultat 1 - 1 av 1
Att prata om döden avdramatiserar:"Man blir lätt isolerad och saknar stöd"
Varför är det viktigt att prata om döden? För att man blir mindre ensam. Det är det korta svaret. Genom att prata så blir det avdramatiserat, genom att inte prata så förblir det väldigt farligt och hotande. Även om man inte kan lösa någonting egentligen genomSammanhang: ...Det kan vara att någon kommer och håller dig sällskap, avlöser så att din närstående kan gå ut en stund, klipper er gräsmatta eller hittar någon som gått igenom något liknande, så kallad "peer support". Öppna bild i helskärmsläge Dröfn Birgisdóttir berättar att ensamhet och brist på stöd är vanligt vid allvarlig sjukdom – Tillsammansprojektet ska motverka detta genom nya stödinsatser. ...
Omnämnda platser: Skåne, Tillsammansprojektet, Australien. Omnämnda personer: Mattias Tranberg.
sydsvenskan.se - https://www.sydsvens...knar-stod/ - Datum: 2025-11-20 16:15. - Utan betalvägg »