Sortera på relevans Sorterad på datum
Resultat 1 - 1 av 1

Att prata om döden avdramatiserar:"Man blir lätt isolerad och saknar stöd"

Varför är det viktigt att prata om döden? För att man blir mindre ensam. Det är det korta svaret. Genom att prata så blir det avdramatiserat, genom att inte prata så förblir det väldigt farligt och hotande. Även om man inte kan lösa någonting egentligen genom

Sammanhang: ...Öppna bild i helskärmsläge Mattias Tranberg, psykolog och forskare vid Palliativt Utvecklingscentrum i Lund, vill avdramatisera samtalet om döden och lyfta vikten av stöd vid allvarlig sjukdom. ...

Omnämnda platser: Skåne, Tillsammansprojektet, Australien. Omnämnda personer: Mattias Tranberg.

sydsvenskan.se - https://www.sydsvens...knar-stod/ - Datum: 2025-11-20 16:15. - Utan betalvägg »