Resultat 1 - 1 av 1
”GTA VI” ställer till problem – för andra spel
Det har gjort att spelutgivare flyttat sina spelsläpp till en extremt överfull period under september och oktober. Under torsdagen tillkännagav utvecklaren Rockstar games och moderbolaget Take-Two att ”Grand theft auto VI” går att förbeställa från och medSammanhang: ...Jag tror att de flesta spelutgivare väntade in i det sista för att förstå om Take-Two menade allvar med att släppa ”GTA VI” i november, säger Emmanuel Rosier som är marknadsanalyschef på branschanalysföretaget Newzoo, som specialiserar sig på spelbranschen. ”Ligger illa till” Faktum att ”GTA VI” släpps i november har skapat en potentiell ”kannibalism”-situation i spelbranschen, där andra storsatsningar som ”Blood of the dawnwalker”, ”Marvel’s Wolverine”, ”Control resonant”, ”Silent Hill: Townfall”, ”Gears of war: E-day”, ”Minecraft dungeons 2”, och ”Dune: Awakening” släpps i september och oktober, och därmed tvingas slåss om spelarnas uppmärksamhet och plånböcker samtidigt...
Omnämnda platser: Newzoo, Take-Two. Omnämnda personer: Emmanuel Rosier.