Sortera på relevans Sorterad på datum
Resultat 1 - 1 av 1
Resultat 1 - 1 av 1
Quake 30 år senare: En X-exposé
Det har gått 30 år sedan Quake slungade ut spelare i en mörk, frenetisk 3D-värld som inte liknade något tidigare. Spelet formade en hel generation av tidiga gamers, och det formade även grunden för det som en gång var FragZone - numera FZ. Sandy Petersen,Sammanhang: ...Quake fortsatte att uppdateras av såväl moddare som id Software, och vi fick bland annat 3D-accelererade GLQuake. Var det värt det? Petersens svar är ett otvetydigt ja - spel är större än spelbolag, och Quake är en sådan ikonisk milstolpe att den personliga notan blir försvarbar i efterhand. ...
Omnämnda platser: GLQuake. Omnämnda personer: John Romero, Mike Abrash, John Carmack.
fz.se - https://www.fz.se/ar...n-x-expose - Datum: 2026-06-27 21:18. - Utan betalvägg »