Sortera på relevans Sorterad på datum
Resultat 1 - 1 av 1

Elon Musk förlorar i domstol

Bojkott av X är okej Elon Musk har förlorat sin stämning mot de annonsörer som valde att bojkotta X efter hans uppmärksammade övertagande av plattformen. En amerikansk domare har nu valt att helt avfärda fallet och slår fast

Sammanhang: ...Enligt domstolen handlade bojkotten, som bland annat involverade jättar som Nestlé, Mars och Unilever, helt enkelt om att företagen fattade oberoende affärsbeslut för att skydda sina egna varumärken efter att Musk monterat ner stora delar av plattformens innehållsmoderering. ...

Omnämnda platser: Nestle. Omnämnda personer: Elon Musk, Jane Boyle.

feber.se - https://feber.se/int...edium=feed - Datum: 2026-03-27 11:18. - Utan betalvägg »