Sortera på relevans Sorterad på datum
Resultat 1 - 1 av 1
Resultat 1 - 1 av 1
Amanda Lind om kulturpolitiken: ”Det har varit en skadlig cocktail”
MP:s Amanda Lind är språkröret som sällan höjer rösten. Förutom när en fråga kommer på tal: bilden av kulturarbetare som bortskämda elitister. Vad vill Sveriges tidigare kulturminister göra om hon vinner valet? Amanda Lind beskrevs som en hippie när honSammanhang: ...Ta hennes wrapped 2025-lista till exempel. – Mest av allt lyssnade jag på “Bara bada bastu”. Efter att Kaj vann Mello fastnade den, jag hittade också till deras tidigare låtar.Glädjefylld musik, ofta med landsbygdstema, förklarar hon. ...
Omnämnda platser: Kulturhuset, Tidöregeringens, Kulturhuset Stadsteatern. Omnämnda personer: Jessica Gow, Mats Berglund, Amanda Lind.
etc.se - https://www.etc.se/k...source=rss - Datum: 2026-05-20 17:18. - Utan betalvägg »