Sortera på relevans Sorterad på datum
Resultat 1 - 1 av 1
Resultat 1 - 1 av 1
S vill ha ny kärnkraft i Oskarshamn – ”viktig plats”
Socialdemokraterna ser nya öppningar när tyska staten nu ska sälja sitt innehav i energijätten Uniper. Partiet vill se ett svenskt ägande av Oskarshamns kärnkraftverk. ”Det är en strategiskt viktig plats för att bygga ny kärnkraft”, säger Fredrik Olovsson,Sammanhang: ...Partiet vill se ett svenskt ägande av Oskarshamns kärnkraftverk. ”Det är en strategiskt viktig plats för att bygga ny kärnkraft”, säger Fredrik Olovsson, partiets energipolitiska talesperson....
Omnämnda platser: Uniper, Oskarshamn. Omnämnda personer: Fredrik Olovsson.
di.se - https://www.di.se/ny...tig-plats/ - Datum: 2026-05-25 08:16. - Utan betalvägg »