Sortera på relevans Sorterad på datum
Resultat 1 - 1 av 1

”Vad hände med specialiseringstjänstgöringen?”

Om två veckor avslutar jag min allmäntjänstgöring (AT). Jag står inne på kirurgkliniken och tittar runt under morgonmötet, på skyltarna står det ”legitimerad läkare” eller ”specialistläkare”. Var är alla skyltar med titeln ST-läkare och vad väntar mig påandra

Sammanhang: ...När får jag göra min specialiseringstjänstgöring (ST)? “Arbetslös kommer du inte att bli”, svarar en kollega när jag berättar att jag fortsatt står utan tjänst nu när min AT snart är färdig. ”Men en ST kan du ju glömma, man får vikariera först” tillägger han. ...

Omnämnda platser: Sveriges. Omnämnda personer: Sonia Widén.

dagensmedicin.se - https://www.dagensme...t-lakare-/ - Datum: 2026-03-27 06:15. - Utan betalvägg »