Sortera på relevans Sorterad på datum
Resultat 1 - 1 av 1

Geely köper ut elbilstillverkaren Zeekr från börsen

Elbilstillverkaren Zeekr kommer nu att lämna börsen. Det meddelar moderbolaget Geely som nu kommer att köpa ut elbilstillverkaren. Affären är värderad till omkring 66 miljarder kronor och innebär att bolaget kommer avnoteras från New York-börsen senarei

Sammanhang: ...Affären är värderad till omkring 66 miljarder kronor och innebär att bolaget kommer avnoteras från New York-börsen senare i år. Geely äger redan idag ungefär 65 procent av Zeekr, men nu ska företaget bli ett helägt dotterbolag [ ] Läs mer och kommentera på: Geely köper ut elbilstillverkaren Zeekr från börsen . ...

Omnämnda platser: New York-börsen.

alltomelbil.se - https://alltomelbil....an-borsen/ - Datum: 2025-07-15 16:18. - Utan betalvägg »